preskoči na sadržaj

Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek

Login
Tražilica
Brojač posjeta
Ispis statistike od 7. 10. 2011.

Ukupno: 291711
Kalendar
« Rujan 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
vijesti
Posjet partnerskih škola našoj školi
Višnja Cvek / datum: 18. 10. 2019. 12:05

Slikovni rezultat za logo erasmus+

 

Naša škola bila je domaćin treće mobilnosti u sklopu projekta Erasmus+ KA2 Transforming FabLabs into STEAM Labs. Posjetili su nas učitelji iz Belgije, Grčke, Španjolske i Italije u tjednu od 7.-11.10.2019.

 

 


[OPŠIRNIJE]



Erasmus+ Transforming FabLab into STEAMLab - mobilnost Španjolska
Višnja Cvek / datum: 5. 4. 2019. 12:39

Od 25.03.2019. do 29.03.2019. održana je druga mobilnost u sklopu projekta Erasmus+ KA2


[OPŠIRNIJE]



RSS


Kreativna integracija IKT u obrazovanju-Metoda 3IKT

                                                                                                                           

Mrežna stranica projekta: https://metoda3ikt.wixsite.com/3ikt

 

I ove godine, naša je škola uspješno aplicirala projekt Agencije za mobilnost i programe Europske Unije (AMPEU) u području stručnog usavršavanja u inozemstvu (KA1), te će 6 sudionika putovati na stručne seminare u nekoliko različitih država. U prijavnoj aplikaciji razrađen je projekt pod nazivom  „Kreativna integracija IKT u obrazovanju: Metoda 3IKT“ (https://metoda3ikt.wixsite.com/3ikt)  koja će dobivenim znanjima i iskustvima u inozemstvu eksperimentalno provesti inovativnu metodologiju  temeljenu na efektivnom korištenju IKT. Metodologija će obuhvaćati koncept trostrukog utjecaja IKT na odgoj i obrazovanje: IKT za motivaciju za učenje, IKT u procesu stjecanja znanja i IKT kao kreativno sredstvo za prezentiranje znanja. IKT će se nastojat staviti u samo one segmente učenja i poučavanja, gdje se pomoću njega dobiva dodana vrijednost, a koristiti će se isključivo u  međupredmetnom povezivanju integriranjem više nastavnih predmeta i područja.

U projekt je uključeno 15-ak učitelja i stručnih suradnika a provodit će se dvije godine. Na edukacju u inozemtvo uputit će se: Ana Vukojević, učiteljica produženog boravka; Vedran Čerina, učitelj povijesti; Vedrana Čerina, učiteljica engleskog jezika; Liana Mur, učiteljica razredne nastave i Irena Bando, školska knjižničarka.

Voditeljica projekta je dr.sc. Irena Bando.

Priloženi dokumenti:
 ka1.jpg (56.91 KB)

__________________________________________________________________________________

„Teach with a Twist! Motivate your students with Creative Teaching Strategies“  (Barcelona, Španjolska)

 

U sklopu Projekta Erasmus+/KA1 Kreativna prezentacija IKT u obrazovanju: Metoda 3IKT sudionica i voditeljica projekta Irena Bando bila je na seminaru Teach with a Twist! Motivate your students with Creative Teaching Strategies.

Seminar se temeljio na važnosti istraživačkog učenja te naglasio sljedeće značajke: integriranje kreativnog mišljenja i rješavanja problema u proces učenja; usmjerenost na učenike s ciljem poticanja učeničkog angažmana i motivacije; efikasna integracija kreativnih digitalnih alata u učenje i poučavanje.

Proučavala se važnost motivacije učenika za učenje (povezivanje sa svakodnevnim životom i njihovim potrebama) te predložila primjena PERMA modela (Seligman). Govorilo se o kreativnosti i stvaralaštvu te o 5 važnih dimenzija kreativnosti (originalnost, fleksibilnost, elaboracija, sinteza,umjetnička vrijednost). Ponudile su se mnoge tehnike za vježbanje vizualnog razmišljanja, kao npr. tehnika WGITP (What's going in this pictures?) ili ZOOM tehnika. Isticala se važnost dugotrajnog zapamćivanja (LTP-  Long-term potentiation) koja se može vježbati metodom 3+2 (Kelly, Whatson).

Koristilo se mnoštvo korisnih web alata za korištenje u nastavi: Edpuzzle( za kreiranje i rekreiranje obrazovnih digitalnih sadržaja); Canva( za prezentacije ), Book creator (za e-knjige); Kahoot (za kvizove), Story Jumper (za stripove),Coogle (umne mape) Google Slides itd.

Kulturološki dio sastojao se od istraživanja znamenitosti Barcelone pa se posjetila crkva la Sagrada Familia, Casa Mila, Park Guell, Izložba Pabla Piccassa…

_________________________________________________________________________________

Seminar „There Is an App for That! Exploring the Best Apps for Teaching and Student Learning“ (Barcelona, Španjolska) 

Anamarija Buzgo, učiteljica informatike u razrednoj nastavi OŠ Jagode Truhelke sudjelovala je na seminaru There Is an App for That! Exploring the Best Apps for Teaching and Student Learning, koji se održao od 23. do 28. kolovoza 2021. u Barceloni, organiziran u sklopu Erasmus+ projekta (KA1) koji se provodi u školi.

Naglašavajući potrebe uvođenja tehnologije u nastavu kako bi osuvremenili pristup i više zainteresirali učenike, prvo je razrađen SAMR model. On omogućuje učiteljima nadograđivati svoju razinu upotrebe tehnologije kako bi, što je češće moguće, došli do završne razine „R“ kada od početnog pojedinačnog zadatka na papiru dobiju gotov projekt u digitalnom obliku u kojem je sudjelovao i učitelj i cijeli razred.

Polaznici su potom upoznali različite aplikacije za kreiranje sadržaja (Thinglink, Book Creator, Adobe Spark), aplikacije za učenje i praćenje napretka kroz kvizove (Edpuzzle, Socrative, Plickers, Peardeck), aplikaciju za suradnju (Goosechase Edu) te aplikaciju za komunikaciju (Flipgrid). Nakon svakog teorijskog upoznavanja pojedine aplikacije uslijedila je i praktična vježba izrade vlastitog sadržaja na pojedinim aplikacijama. Posljednji dio tečaja bio je prilika upoznati se s opasnostima na internetu i raznim materijalima dostupnim na internetu koji nam mogu pomoći u poučavanju istog. Tečaj je završen prezentacijom naučenog u nekoj od spomenutih aplikacija.

Slobodno vrijeme iskorišteno je za upoznavanje raznih znamenitosti Barcelone. Posjetili smo stadion Camp Nou, katedralu, popularne plaže, crkvu la Sagrada Familia, Casa Mila, gradsku četvrt Gracia te akvarij.

___________________________________________________________________________________

Seminar "The Flipped Classroom Approach“ (Online)

Pedagoginja Ana Vukojević, pohađala je 29. 8. 2021. online seminar The Flipped Classroom Approach (Pristup Obrnute učionice) u organizaciji Europass Teacher Academy. Sudionici seminara upoznali su metodički postupak Obrnute učionice, načine planiranja, stvaranja i primjene istog u nastavi kroz praktične materijale te primjere koji razvijaju IKT vještine. Virtualni seminar se sastojao od 5 modula u vezi  metode Obrnuta učionica: teorija i definicija Obrnute učionice odgovarajući na pitanja: Što je obrnuta učionica?, Kako je nastala? Na kojim načelima se temelji?, Koje su prednosti i nedostaci takvog pristupa?. U drugom se modulu govorilo o aktivnostima i zadaćama koje učenici trebaju napraviti kod kuće primjenjujući postupak Obrnute učionice. Dale su se smjernice o IKT alatima, obrazovnim video zapisima i video lekcijama te o tome kako riješiti najčešće probleme. U trećem modulu govorilo se o upravljanju drugim dijelom Obrnute učionice, odnosno o praktičnim aktivnostima koje se provode na satu u razredu. Četvrti modul je predstavio svojevrsni vodič za planiranje i stvaranje Obrnute učionice, dok su se u posljednjem, petom modulu, prezentirali zanimljivi alternativi „klasični“ oblici Obrnute učionice. Na seminaru je naglasak stavljen na web alate Screencast-O-Matic i Edpuzzle koji služe za snimanje i stvaranje interaktivnih video lekcija.

Tijekom ovog virtualnog seminara sudionici su aktivno sudjelovali i razmjenjivali iskustva na forumima.

_________________________________________________________________________________________________

 

Javno predstavljanje međunarodnog projekta Erasmus+/KA1 u školi

Javno predstavljanje međunarodnog projekta Kreativna integracija IKT u obrazovanju: Metoda 3IKT  održalo se 1. rujna 2021. u OŠ Jagode Truhelke. Projekt je financiran iz fonda Europske unije unutar programa Erasmus+/KA1, a traje već dvije godine. U projekt je uključeno 15 djelatnika škole, a 5 djelatnika odlazi na stručnu edukaciju u inozemstvo: pedagoginja škole Ana Vukojević, učiteljica Engleskog jezika Vedrana Čerina, učitelj Povijesti Vedran Čerina, učiteljica Informatike Anamarija Buzgo i Školska knjižničarka i voditeljica projekta Irena Bando. Cilj projekta je pronalaženje kreativnih metoda korištenja IKT, koje bi se na efikasan način integrirale u školske kurikulume te provele u praksi osuvremenjujući odgojno-obrazovni proces u školi.            Na početku se predstavila mrežna stranica projekta (https://metoda3ikt.wixsite.com/3ikt)na kojoj se nalaze sve bitne informacije o projektu, seminarima i aktivnostima.

 

Edukacije u inozemstvu

Seminare koje su sudionici projekta pohađali bili su u Parizu, Nici i Barceloni: Super teachers of 21st century koji je obrađivao metode motivacije za učenje temeljene na integraciji umjetničkog i znanstvenog područja te pedagoške aspekte korištenja IKT. Seminar The Best Social Media and Web Solutions for your Classroom naglašavao je važnosti uključivanja društvenih mreža i digitalnih alata u nastavni proces te  izrađivanje i dijeljenje nastavnih materijala. Digtal media: the classroom of the future akcentirao je praktičnu uporabu različitih aplikacija u svrhu poboljšanja komunikacije s učenicima, a doticao se opasnosti rada u digitalnom okruženju. Seminar Teach with a Twist! Motivate your Students with Creative Teaching Strategies razrađivao je metode kreativnog razmišljanja i rješavanja problema usmjernih na učenika odnosno njegovu motivaciju za učenje. There Is an App for That! Exploring the Best Apps for Teaching and Student Learning predstavio je najpopularnije obrazovne aplikacije za učenje, pronalaženje, prikupljanje i sortiranje mrežnih izvora, alate za izradu digitalnih uradaka i za učenje. Online edukacija The Flipped Classroom Approach obrađivao je primjenu  IKT unutar metode Obrnute učionice.

 

Primjena novih kompetencija- Virtualni dani darovitih

Nove kompetencije kreativne uporabe IKT stečene na edukacijama u inozemstvu sudionici projekta prenijeli su na svoju školsku sredinu. Uvedena je Metoda 3IKT gdje se IKT primjenjuje za motivaciju, za proces stjecanja znanja i za izradu kreativnog digitalnog uratka. Jedna od najznačajnijih aktivnosti projekta je obilježavanje Virtualnih dana darovitih gdje se prezentiraju razni primjeri korištenja digitalnih alata u stvaranju kreativnih digitalnih uradaka.

Primjer kvalitetnog rada je video Kako je slon pronašao sreću koji je realiziran s učenicima 2.razreda s učiteljicom Gordanom Herhenreder u suradnji s učiteljicom informatike Anamarijom Buzgo i školskom knjižničarkom Irenom Bando. Na temelju obrađene lektire Stanari u slonu, gdje su učenici tehnikom kolažnog grataža izrađivali pojedinačne dijelove prirode, uz pomoć računalne tehnike stop animacije postepeno su stvarali sliku. Ta se tehnika realizira fotografiranjem likovnih dijelova koji se pomoću programa Movavi oblikuju u video prezentaciju slike u nastajanju.

  

Poveznica na video: https://drive.google.com/file/d/19_zTO3z81Hu2Q5nZel7T7HL_aBJxY82n/view

Drugi je primjer interaktivna slikovnica Heidi izrađena u web alatu Piktochart s učenicima 4.razreda s učiteljicom Lianom Mur i učteljicom informatike. Unutar obrade lektire učenici su u web alatu Word Wall osmišljavali razne online zadatke izrađujući kvizove, križaljke, slagalice...

  Poveznica na slikovnicu: https://create.piktochart.com/output/53205169-heidi-slikovnica

Zbirka ostalih kreativnih digitalnih radova urađenih u posljednje dvije godine mogu se vidjeti na poveznicama:

•          Zbirka radova Virtualni dani darovitih (2020./2021.)

•          Zbirka radova Virtualni dani darovitih (2019./2020.)

 

Evaluacija projekta

Jedan od pokazatelja razvoja digitalnih kompetencija u školi i efikasnost primjene Metode 3IKT, koji su se ujedno postavili kao krajnji cilj projekta, praćenje je broja uključivanja sudionika (učenika i učitelja) u Virtualne dane darovitih, odnosno kreativnu izradu digitalnog sadržaja. Uspoređivale su se dvije godine uključivanje u aktivnosti Virtualnih dana darovitih (2020. i 2021.) gdje je uključenost učenika u drugoj godini porasla za 13 %. Isto tako, angažman učenika u ostalim aktivnostima se povećao (glasanje za najbolji rad 27%,  a uključenost učenika u kviz znanja za 71%). Rezultati analize uključivanja učitelja u aktivnosti pokazuju povećanje učitelja razredne nastave za 63%. Broj digitalnih radova u drugoj godini povećao se za 35 %, a promjena vrste digitalnih radova primjećuju se najviše u izradi multimedijskih prezentacija, videozapisa i izradi e-knjiga i slikovnica.

Programi koji su se koristili za izradu digitalnih radova su za:

  • multimedijske prezentacije: Prezi, Windows Movie Maker, Spark Adobe i Genially
  • videa i radijski snimci: Imovie, Tik-Tok, Filmora, Movavi i MoShow
  • virtualne izložbe: Emaze i Inshot
  • digitalni plakati: Postmaker
  • interaktivi digitalni plakati i pozivnice: Piktochart i Canva
  • interaktivne igre: Staedtler, World Wall, Photo Maker i Sutori
  • e-slikovnice i e knjige: Bookcreator, Learnigapps i Piktochart

Predstavljen projekt prikazuje proces učinkovitog rješavanja problema nedostatka digitalnih kompetencija i metodologije korištenja IKT odlaskom na edukacije u inozemstvo. To potvrđuju kvantitativni rezultati gdje je vidljiv porast broja učenika i nastavnika koji na uspješan način  eksperimentiranje s novim alatima u realizaciji maštovitih digitalnih uradaka.

______________________________________________________________________________________________________________________

Seminar 'Digtal media: the classroom of the future' (Barcelona, Španjolska)

Vedran Čerina, učitelj povijesti OŠ Jagode Truhelke sudjelovao je na seminaru „Digtal media: the classroom of the future“. Seminar se održavao od 31. 8 do 6. 9. 2020. u Barceloni, a organiziran je u sklopu Erasmus+ projekta (KA1) kojeg škola trenutno provodi.

Kako je suvremeni svijet i život sve više oblikovan tehnologijom, tako je tema seminara bila praktična uporaba različitih aplikacija u obrazovne svrhe. Naglasak je bio na zanimljivim aplikacijama i platforma i na mogućnostima njihovog implementiranja u nastavni proces u svrhu poboljšanja komunikacije s učenicima i njihove motivacije kroz upravljanje razredom, video lekcije, kvizove (Edmodo, Sutori, Animooto, Miro, Edpuzzle, Canva, Podbean, Symbaloo…)…

Nakon teorijskog upoznavanja aplikacijama slijedila je praktična primjena stečenih znanja na konkretnim zadacima. Također se bavilo potencijalnim izazovima i opasnostima rada u digitalnom okruženju (cyberubllying i ovisnosti o tehnologiji te nužnosti odgovornog i sigurnog korištenja interneta i tehnologije).

Slobodno vrijeme je iskorišteno za upoznavanje kulturnih bogatstava Barcelone –Sagrada Familia, Casa Batllo, gradska četvrt Gracia još mnogih drugih.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Seminar „The Best Social Media and Web Solutions for your Classroom“ (Nica, Francuska)

Vedrana Čerina, učiteljica Engleskog jezika u OŠ Jagode Truhelke, je od 10. do 15. kolovoza 2020. sudjelovala u seminaru „The Best Social Media and Web Solutions for your Classroom“. Seminar se odvijao u Nici (Francuska), a djelatnica naše škola ga je pohađala u sklopu Erasmus+ projekta (KA1) kojeg škola trenutno provodi.

Nakon iskustva s provođenjem nastave na daljinu u prošloj školskoj godini, svjesni smo više no ikada potrebe za uključivanjem društvenih mreža i digitalnih alata u nastavni proces. Upravo ovo je bila tema seminara u Nici. Sudionicima su predstavljeni brojni digitalni alati pomoću kojih je moguće izrađivati, organizirati i dijeliti nastavne materijale, motivirati učenike za učenje, te provjeriti razinu ostvarenosti planiranih ishoda (Symbaloo, Padlet, Trello, Edmodo, Kahoot, Quizziz, Quizlet, Plickers, Quizzalize, itd.). Digitalna građanska prava učenika te njihova sigurnost prilikom korištenja interneta su se također nametnule kao važne teme.

Među sudionicima bili su učitelji, stručni suradnici i ravnatelji iz različitih europskih zemalja. Tijekom šest dana trajanja seminara imali su priliku razmijeniti primjere uspješnih praksi svojih škola, ali i obrazovnih sustava svojih zemalja, te učiti na taj način i jedni od drugih.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Seminar Super teachers of 21st century (Paris, Francuska)

U sklopu KA1 projekta  pod nazivom Kreativna integracija IKT u obrazovanju: Metoda 3IKT  djelatnica OŠ Jagode Truhelke školska knjižničarka Irena Bando pohađala je seminar Super teachers of 21st century. Seminar  se održavao u Parizu u Francuskoj od 9. do 13. ožujka 2020.

Seminar je obuhvaćao razne tehnike i metode koje utječu na motivaciju za učenje i uključivanje u školske aktivnosti, povećavanje digitalnih kompetencija potrebnih za obrazovanje i integriranje učitelja u proces cjeloživotnog učenja.

Na seminaru su se kombinirale aktivnosti umjetničkog i znanstvenog područja te njihova međusobna integracija. Učilo se o pedagoškim učincima i pozitivnim stranama tih metoda naglašavajući važnost interaktivnosti tih metoda.

Prije odlaska na seminar svi su sudionici ispunili detaljan upitnik o njihovim dosadašnjim edukacijskim iskustvima kako bi se naznačila njihova razina pedagoško-edukacijskog  znanja. Također su trebali pripremiti prezentaciju koja će prikazati njihove dosadašnje metode podučavanja.

Prva se radionica sastojala od aktivnosti upoznavanja i prezentiranja svojih iskustava i metoda rada.

Na slijedećim radionicama uspoređivali su se tradicionalni modeli sa suvremenim metodama poučavanja te se naglasila važnost povećanja digitalnih kompetencija nastavnika kako bi mogli biti mentori i vođe učenicima. Ovdje se istaknula važnost cjeloživotnog učenja , odnosno kontinuiranog procesa učenja kako treba učiti.

U drugom ciklusu radionica naglašavala se važnost obrazovne tehnologije s osnovnim principima STEM-a i primjenjivim aplikacijama. Primjenjivali su se alati: Kahoot, Mentimeter, Plickers, Getting Loopy, Powtoon itd.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Virtualni Dani darovitih-aktivnost u okviru KA1

Irena Bando / datum: 13. 5. 2020. 14:32
Dani darovitih glavna su manifestacija koja se provodi unutar KA1 projekta "Kreativna integracija IKT u obrazovanju". Cilj te aktivnosti je promatrati utjecaj novih tehnologija na kreativnu i efikasnu uporabu IKT prije i nakon odlaska djelatnika na seminare u inozemstvo.
 
S obzirom na otežane okolnosti zbog pandemije koronavirusa ove su se godine Dani darovitih u našoj školi organizirali mrežno, 7. i 8. svibnja 2020. Obilježavanje se sastojalo od prezentacija digitalnih radova proizišlih iz raznih školskih aktivnosti i projekata, od mogućnosti glasanja za najkvalitetniji rad te od kviza znanja o prezentacijama. Među 13 digitalnih radova prikazane su vrlo inspirativne mogućnosti korištenja web alata i računalnih programa.
Osim toga, procijenjivanje kvalitete radova usporedit će se s kvalitetom radova Dana darovitih 2021. te se očekuje napredak u efikasnoj i kreativnoj primjeni te veća uključenost učenika i učitelja u manfestaciju. 

Svi digitalni radovi stavljeni su u zajedničku mapu radova https://sway.office.com/sq8CfFekgZflgYog?ref=Link&loc=play.

  • Članak o Virtualnim danima darovitih 2020. objavljen je u Školskim novinama 30 -31 , 6.listopada 2020.

           http://www.skolskenovine.hr/novosti.aspx

           

 

Prikaz rezultata istraživanja provedbe natjecanja na Virtualnim danima darovitih i analiza uključenosti

Virtualni dani darovitih provodili su se u potpunosti mrežno zbog pandemije koronavirusa. To je projekt Tima za kreativni razvoj koji je uklopljen u KA1 Projekt Erasmus + pod nazivom Kreativna iintegracija IKT u obrazovanju: Metoda 3IKT (https://metoda3ikt.wixsite.com/3ikt).

Pored ostalih pripremnih poslova i aktivnosti realizacije digitalnih uradaka, završne aktivnosti sadržavale su istraživanje i anketiranje učenika s ciljem uključivanja učenika na virtualno sudjelovanje na manifestaciji. Ispitivanje učenika odvijalo se mrežno, ispunjavanjem anketnih upitnika procijenjivanjem (sklala procijene)digitalnih prezentacija i ispitivanja znanja o pregledanim prezentacijama (sadržajna znanja i upoznavanje s web alatima).

Više o istraživanju na:

 

 

preskoči na navigaciju